Nationale Gymnasiumdag
Email:
info@nationalegymnasiumdag.nl
Tel:
06 - 83292930

twitter linked

Ronde 1

Spreker: Michael Buijkx, docent klassieke talen aan het Carolus Clusius College - Zwolle

Inhoud: Gymnasiumleerlingen leren vreemde talen: Latijn, Grieks, grammaticaans en proefvertaliaans. Onderbouwleergangen en
bovenbouwbundels bevatten annotaties en lijsten om woorden te leren en op te zoeken. Zonder woordkennis kan een tekst immers niet gelezen, begrepen, laat staan vertaald worden. Maar waarbij helpen die lijsten precies?

Datum congres 03-26-2020
Max. deelnemers 25
Ingeschreven 6
19

Helaas vol, inschrijven is niet meer mogelijk

Spreker: Masja Mesie, trainer aangesloten bij het Netwerk Onderwijsadviseurs

Inhoud:

De roep om in het onderwijs meer te focussen. De roep om in het onderwijs meer te focussen op het leerproces dan op de resultaten wordt steeds sterker. Hoog tijd om de toetsen die we meenemen bij beslissingen over leerlingen kritisch onder de loep te nemen. Sluiten deze summatieve toetsen aan bij de leerdoelen die we beogen? Wat willen we met de uitkomsten aantonen en volstaan de huidige toets(vorm)en?

Datum congres 03-26-2020
Max. deelnemers 25
Ingeschreven 12
13

Helaas vol, inschrijven is niet meer mogelijk

Sprekers: Johan Keijzer - trainer aangesloten bij hetJohan Keijzer - trainer aangesloten bij hetNetwerk Onderwijsadviseurs

Inhoud: In deze workshop benaderen we het aspect differentiëren in de les vanuit het begrip nieuwsgierigheid. We maken daarbij het onderscheid tussen cognitieve en affectieve nieuwgierigheid. Tijdens een gedifferentieerde aanpak ervaar je hoe je de gymnasiumleerlingen vanuit hun eigen nieuwsgierigheid aan het stuur van zijn /haareigen leren krijgt en houdt.

Datum congres 03-26-2020
Max. deelnemers 25
Ingeschreven 16
9

Helaas vol, inschrijven is niet meer mogelijk

Sprekers: Lambrecht Spjkerboer en Jannet Maréchal-van Dijken, tariners aangesloten bij het Netwerk Onderwijsadviseurs

Inhoud: In deze workshop bieden we handvatten om schoolontwikkeling met je team in beweging te krijgen. Dat doen we aan de hand van het simulatiespel School in Beweging. Daarbij worden ingrediënten voor veranderingen in de school tegen het licht worden gehouden en ontdekken we wat succesfactoren zijn om je team in beweging te krijgen (type activiteit, timing, groepssamenstelling, e.d). Met eenaantal eenvoudige theorieën worden de te maken keuzes onderbouwd.

Datum congres 03-26-2020
Max. deelnemers 25
Ingeschreven 8
17

Helaas vol, inschrijven is niet meer mogelijk

Je hebt je ingeschreven voor:

Uw winkelwagen is leeg